ALGEMENE VOORWAARDEN
Als onze klanten niet gelukkig zijn, dan zijn wij ook niet gelukkig! Om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd een positieve ervaring beleven bij Milou by Nena, hebben we een genereus, eerlijk en transparant winkelbeleid ontworpen. Lees het volgende gedeelte door voor meer informatie over hoe we de beste klantervaring bieden voor onze trouwe klanten. Aarzel niet om contact op te nemen als je nog vragen hebt.
1. Verkoper
Deze verkoopsvoorwaarden werden bepaald door:
Milou by Nena
Sam Smedts
Schotensteenweg 219/001R, 2960 Sint-Job-in-‘t-Goor, België
miloubynena@gmail.com
+32(0)485 638 066
BTW BE 0736.317.595
Door de aankoop te voltooien en de betaling uit te voeren gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden. U verklaart hierbij ouder te zijn dan 18 jaar en verantwoordelijk te zijn over uw aankoopdaad.
Te allen tijde behoudt Milou by Nena het recht de voorwaarden te veranderen en draagt de klant de verantwoordelijkheid deze op te volgen.
Vragen of opmerkingen dienen gecommuniceerd te worden via miloubynena@gmail.com.
Daarnaast kan u ons telefonisch bereiken op het nummer +32(0)485 638 066.
2. Bestelling
Na een bestelling ontvangt u een bevestiging per e-mail met daarin de totale kosten, inclusief verzendkosten. Een bestelling is definitief wanneer wij uw betaling hebben ontvangen. Indien wij geen betaling binnen de 7 dagen ontvangen, dan wordt uw bestelling geannuleerd.
​
3. Betalen
Bestellingen kunnen online betaald worden (Bancontact, Visa, PayPal, iDEAL.
Betalingen gebeuren via Bancontact, Visa, PayPal, iDEAL. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt de klant automatisch een factuur.
4. Verzendkosten
De Foodbar producten worden niet verzonden.
5. Levering
De Foodbar producten worden niet geleverd en kunnen enkel in de zaak worden afgehaald tussen de vermelde openingsuren.
6. Herroepingsrecht
Aangezien Milou by Nena haar producten online aanbiedt en deze dus door de klant online aangekocht worden, valt dit onder een verkoop op afstand.
Bij een verkoop op afstand geldt voor de klant een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen.
Zoals artikel 46 van de Wet betreffende Marktpraktijken en consumentenbescherming, §1.2 aanduidt:
“De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.”
Vanaf het moment van levering heeft de klant dus 14 kalenderdagen de tijd om zich te bedenken en de producten terug te sturen. De klant is verplicht ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. Dit kan via e-mail, waarin men duidelijk schrijft dat men afziet van de aankoop. Het pakket moet vervolgens binnen de 14 kalenderdagen terug in het bezit zijn van Milou by Nena. De klant verzendt het pakket, samen met de factuur en een begeleidende brief, terug naar Schotensteenweg 219/001R, 2960 Sint-Job-in-‘t-Goor en draagt daarbij zelf het risico van verzending. De verzendkosten van de retour dienen door de klant zelf betaald te worden. Niet aangemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd.
De artikelen mogen geen sporen van gebruik vertonen: niet beschadigd of gedragen.
Milou by Nena is verplicht om de waarde van het pakket binnen de 14 kalenderdagen terug te betalen, en slechts wanneer het pakket zonder schade in originele staat terug geleverd werd.
7. Wettelijke garantie
Voor alle producten die Milou by Nena aanbiedt geldt een wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Bij een eventueel defect aan het aangekochte product dient de klant Milou by Nena op de hoogte te brengen via mail (miloubynena@gmail.com). Het defecte artikel dient vervolgens (op verantwoordelijkheid van de klant) teruggestuurd te worden naar volgend adres: Schotensteenweg 219/001R, 2960 Sint-Job-in-‘t-Goor, waarna Milou by Nena het product zal herstellen of een nieuw product zal terugsturen.
8. Klachten
Eventuele klachten kunnen steeds doorgegeven worden via mail naar miloubynena@gmail.com. Elke mail wordt met zorg behandeld en beantwoord. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
9. Productinformatie
Milou by Nena probeert de productomschrijving en de foto’s zo duidelijk, correct en volledig mogelijk weer te geven. Informatie over artikelen (bv. maten en materialen), is altijd indicatieve informatie. Kleurschakeringen op de foto kunnen ook altijd licht afwijken van de echte kleuren. Bij enige twijfel over de maat, de kleur, het materiaal of dergelijke, gelieve ons te contacteren.
10. Prijzen
Alle prijzen zijn in euro, inclusief 21% BTW en exclusief verzendingskosten. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders is aangegeven. Verzendingskosten worden duidelijk apart aangegeven. De prijs die op de dag van het bezoek vermeld staat op onze website is de geldige prijs. Milou by Nena houdt zich het recht om de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren. Indien na een tijd een al aangekocht product afgeprijsd wordt, kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op terugbetaling van het prijsverschil.
11. Cadeaubonnen
Wanneer men een cadeaubon aankoopt krijgt deze een unieke code. Omdat die code uniek is, kan worden bepaald over wat soort korting het gaat. Deze bon kan slechts 1 maal gebruikt worden en dient in 1 keer besteed te worden.
Een mogelijke restwaarde, wanneer men voor een lager bedrag aankoopt, kan niet worden teruggegeven. De cadeaubonnen blijven 1 jaar geldig en kunnen in geen geval ingeruild worden voor geld.
​
12. Toepasselijk recht / bevoegde rechtbank
​
Op alle overeenkomsten tussen Milou by Nena en de opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.